www.gablini.hu » Hirek » Amire ritkán figyelnek: a szivárgások
2017. 04. 10. - 08:04
Amire ritkán figyelnek: a szivárgások
Egy nem szokványos, igazi szibériai tél után vagyunk, és az időjósok azzal riogatnak, hogy ugyancsak szokatlanul forró nyár vár ránk. A kánikula persze az autókat is igénybe veszi, ezért Schuck Béla, a Kia Gödöllő szervizvezetője elmondja, tavasszal minek szentelnek kiemelt figyelmet, hogy utazás közben ne robbanjon le a kocsi, mert az tönkre teheti az egész nyaralást.
Egy nem szokványos, igazi szibériai tél után vagyunk, és az időjósok azzal riogatnak, hogy ugyancsak szokatlanul forró nyár vár ránk. A kánikula persze az autókat is igénybe veszi, ezért Schuck Béla, a Kia Gödöllő szervizvezetője elmondja, tavasszal minek szentelnek kiemelt figyelmet, hogy utazás közben ne robbanjon le a kocsi, mert az tönkre teheti az egész nyaralást.

Megtörtént, hogy valaki Németországból úgy jött haza, hogy a termosztát házának tömítésénél szivárgott a hűtőfolyadék. Az illető nem figyelt a műszerfal jelzéseire, viszont a hűtőfolyadék szintje folyamatosan egyre lejjebb szállt, és levegős lett. Viszont ha ezekbe a zárt hűtőrendszerekbe levegő kerül, az a legmagasabb ponton, a hengerfejnél gyűlik össze. A nem megfelelő hűtés miatt kiéghet a hengerfejtömítés, sőt egyéb baj is lehet.
 
Ezúttal is az történt, hogy a hengerfejben már csak gőz volt hűtőfolyadék helyett. Ha nincs meg a megfelelő folyadékszint, gőz keletkezik, és az jóval forróbb, mint a hűtőközeg, és tönkre teheti a rendszert: a termosztátot, a vízpumpa tömbszelencét, olyan alkatrészeket, amelyek arra vannak kalibrálva, hogy 94 fokos hőmérsékleten jól dolgozzanak, de annál magasabb hőmérsékleten bármi bekövetkezhet.
 
Az utazónkkal így az történt, hogy mire hazaért, a hőterhelés miatt a két hengerfejet ki kellett cserélni, aminek a költsége elérte a másfél millió forintot. 
 
Mindez elkerülhető lett volna, ha út közben néha utántöltötte volna a hűtőfolyadékot.
 
Egy másik esetben egy használtautó kereskedő úgy adott el egy Hyundai i20-at, hogy néhány méter után a motorhőmérséklet visszajelző lámpa világítani kezdett, majd megállt az autó. El volt repedve a tágulási tartály, szivárgott a hűtő is, úgyhogy kifolyt a hűtőfolyadék. A Gablini M3-ban szétszedték a motort, és lám: a hengerfej deformálódott a hőhatásoktól.
 
Annak érdekében, hogy elkerüljük az ilyen eseteket – mondja Schuck Béla –, a tavasz átvizsgálások alkalmával kiemelten ellenőrizzük a motor hűtőfolyadékának szintjét. De más berendezés tömítéseit is át kell nézni a kánikula előtt.
 
Minden tavasszal el szokták mondani, hogy ilyenkor szükséges a klímaberendezés tisztítása, de az még korántsem elég. A 4-6 éves autókban a rendszer töltöttségének ellenőrzése is fontos, hogy megvan-e benne a megfelelő nyomás: egy idősebb kocsiban a gumitömlők már porózusak lehetnek. Emellett sokan télen nem használják a klímát, pedig az ablakok párátlanítására nincs jobb megoldás. Viszont ha hónapokig nem megy a légkondicionáló, kiszáradnak a tömítések, és tavasszal az első melegben bekapcsolva előfordulhat, hogy nem működik a készülék, mert a kiszáradt tömítéseknél elillant a gáz. Ezért a szervizben ellenőrzik a nyomást, és amennyiben nem megfelelő a töltöttség, színezőgázzal – UV-lámpa fényénél – ki lehet mutatni, hol szivárog a rendszer.
Gablini elérhetőségek
Gablini Zugló
1141 Budapest, Nótárius utca 5-7.
fax: +36 1 222 90 00
tel.: +36 1 222 80 00
Gablini M3
1152 Budapest, Városkapu utca 1.
fax: +36 1 877 22 88
tel.: +36 1 877 22 22
Gablini
Budaörs
2040 Budaörs, Malomkő utca 2
fax: +36 23 802 209
tel.: +36 23 802 200
Gablini Gödöllö
2100 Gödöllő, Blaháné út 2.
fax: +36 28 416 204
tel.: +36 28 416 203
Infiniti center
budapest
1134 Budapest, Váci út 45.
fax: +36 1 799 22 50
tel.: +36 1 799 22 50
Hírlevélre feliratkozás
Amennyiben hozzájárul, hogy a későbbiekben információkat küldjünk Önnek akcióinkról, újdonságainkról, kérjük adja meg email címét.