www.gablini.hu » Hirek » Nyaralás előtti tanácsaink
2017. 05. 10. - 08:12
Nyaralás előtti tanácsaink
Nincs annál bosszantóbb, mint amikor egy nyári reggelen a család nagy lelkesedéssel nyaralni indul, de a telepakol autó egyszer csak sztrájkot hirdet. Ha hiszik, ha nem a nyaralás általában nagy igénybevétel lehet a kocsi számára, hiszen autóink többnyire legfeljebb néhány tíz kilométert tesznek meg hetente. A nyaralás viszont autózással jár, és erre fel kell készülni – mondja Erdélyi János, a Nótárius utcai Gablini szalon szervizvezetője.
Nincs annál bosszantóbb, mint amikor egy nyári reggelen a család nagy lelkesedéssel nyaralni indul, de a telepakol autó egyszer csak sztrájkot hirdet. Ha hiszik, ha nem a nyaralás általában nagy igénybevétel lehet a kocsi számára, hiszen autóink többnyire legfeljebb néhány tíz kilométert tesznek meg hetente. A nyaralás viszont autózással jár, és erre fel kell készülni – mondja Erdélyi János, a Nótárius utcai Gablini szalon szervizvezetője.

Bosszantó, ha külföldön, esetleg nyelvtudás hiányában, este keresünk valami szerelőt. Ezét az utazás előtt érdemes márkaszervizbe vinni a családi kocsit. Főleg azok gondoljanak a márkaszervizre, akiknek még garanciális az autója, és a kilométeróra szerint közeleg a kötelező szerviz. Ennek elmulasztása ugyanis jogvitákra adhat okot. Lássuk tehát, mit kell ellenőrizni indulás előtt.

1. Futómű. A télen kialakult kátyúk alaposan igénybe veszik a futóművet, egy elállítódott futómű geometria miatt pedig a gumik erőteljesen kopni kezdenek.

2. Fékbetétek, tárcsák ellenőrzése, hiszen csak megfelelő állapotú fékkel hajtható végre a biztonságos vészfékezés.

3. Ellenőrizni kell a gumiabroncsok profilmélységét, hogy egy-egy zápor esetén megússzuk az akvaplaning jelenséget. Ez azt jelenti, hogy az út felszínén lévő vízfilmet el tudják-e vezetni a bordák. A kellő profilmélység hiányában a gumik „felúsznak” az alattuk összegyűlt vízre, és az autó irányíthatatlan lesz.

De ne feledkezzünk meg a guminyomásról sem. A súlyos bőröndök, esetleg kempingcuccok, plusz a családtagok által megterhelt autó alatt nagyobb guminyomásra van szükség, ellenkező esetben az abroncs szétterül, és a forró aszfalton való nagy sebességű utazás alaposan igénybe veszi a gumikat, és abból még baleset is lehet. Ne feledkezzünk meg a pótkerék nyomásának ellenőrzéséről sem.

Gondot okozhat, ha a Peugeot autóknál a pótkerék leeresztő csörlőjét időnként nem ellenőrzik, mert ha „összegyógyul” a szennyeződések miatt, az ember ottmarad az út szélén. Megtörtént egy Peugeot 307 SV-vel, hogy még egy általános szervizben sem tudták elhárítani a hibát, csak egy márkaszervizben sikerült megoldani. Emiatt kétszer kellett trélerre rakni az autót, amíg a család bosszúsan a nyaralásról álmodozott.

4. A motorolaj, hűtő- és fékfolyadék szintjének ellenőrzése. Ha alacsony motorolaj szinttel vágunk neki az útnak, az olaj jóval hamarabb felhevül, a kenése már nem megfelelő, nagyobb terhelést kap a motor. Hasonló a helyzet a hűtőfolyadék szintjével is. A fékfolyadék pedig egy esetleges vészfékezés esetén kap kiemelt szerepet.

5. Akkumulátor ellenőrzése, és szükség szerinti cseréje. Öt éves kocsijával kempingezett valaki, és egyszer csak nem indult az autója, mert rosszul csukták be a csomagtérajtót, és a kis csomagtérlámpa leszívta a már nem fiatal, eredeti akkut. A márkaszervizek digitális mérőműszere viszont egyértelműen megmutatja, cserére érett-e már az akkumulátor.

6. Az ablaktörlő lapátokat télen alaposan igénybe veszi a fagy és az alkoholtartalmú téli ablakmosó. Ezt a folyadékot le kell cserélni, ha lehet olyanra, amiben bogároldó adalék is van.

7. A klímarendszer ellenőrzése.

8. Tartozékok. Nem lejárt szavatosságú segélydoboz, izzókészlet, vontatókötél, esetleg bikázókábel, zseblámpa. Igaz, a Peugeot 3008-ban már a gyári felszereltséghez tartozik egy akkumulátoros, a csomagtérben, a helyére illesztve állandóan töltődő lámpa, de ez még nem általános. Ne feledkezzünk meg a fényvisszaverő mellényekről sem!

9. Biztosítási okmányok. Ezeket azért kell ellenőrizni indulás előtt, mert a CASCO szerződés nem minden esetben érvényes külföldi káresemény esetén is. Van, amikor korlátozottan, illetve csak bizonyos országokban érvényes. Előfordulhat, hogy a trélert sem fizeti a CASCO-szerződés. A biztosítótól szerezzünk be európai kárbejelentő lapot, a márkaszervizünkben pedig kérjük el a márka külföldi segélyhívó telefonszámait is.

Gablini elérhetőségek
Gablini Zugló
1141 Budapest, Nótárius utca 5-7.
fax: +36 1 222 90 00
tel.: +36 1 222 80 00
Gablini M3
1152 Budapest, Városkapu utca 1.
fax: +36 1 877 22 88
tel.: +36 1 877 22 22
Gablini
Budaörs
2040 Budaörs, Malomkő utca 2
fax: +36 23 802 209
tel.: +36 23 802 200
Gablini Gödöllö
2100 Gödöllő, Blaháné út 2.
fax: +36 28 416 204
tel.: +36 28 416 203
Infiniti center
budapest
1134 Budapest, Váci út 45.
fax: +36 1 799 22 50
tel.: +36 1 799 22 50
Hírlevélre feliratkozás
Amennyiben hozzájárul, hogy a későbbiekben információkat küldjünk Önnek akcióinkról, újdonságainkról, kérjük adja meg email címét.